Není pochyb o tom, že dnes žijeme nejen v reálném světě, nýbrž i na internetu. Zde sledujeme filmy a seriály, hrajeme hry, seznamujeme se s novými lidmi i nakupujeme. A jedním z největších hitů jsou v poslední době sociální sítě.

Jedná se o webové stránky, kam může přispívat každý přihlášený uživatel, a to jak textem, tak i obrázky či videem. Ostatní uživatelé mu pak mohou jeho příspěvek komentovat či hodnotit. A to není vše, umožňuje také, aby si dva uživatelé povídali v reálném čase pomocí chatu.

blog1

Plusem pak je, že registrace a používání těchto platforem je zdarma. Proto se můžeme ptát, kde berou jejich majitelé peníze na provoz. A odpověď zní, že z reklamy.

Je samozřejmé, že firmy chtějí, aby jejich reklamu vidělo co nejvíce lidí, především pak cílová skupina. A vzhledem k tomu, kolik uživatelů zde je, je pochopitelné, že marketing na sociálních sítích má velký dopad.

Ovšem k tomu, aby fungoval, musí být zároveň také dobře proveden. Pokud daná reklama nezaujme, pak je jedno, kde je umístěna, nebo kolik lidí ji uvidí. Jak tedy na to, aby byla úspěšná?

burza4

V první řadě je zde potřeba využít základních principů, které platí pro každou reklamu. Je však nutné si uvědomit, že na rozdíl od televize zde působíme pouze na zrak diváka, nikoliv zároveň i na sluch. Nemůžeme tedy spoléhat na chytlavou muziku či zvukové efekty.

Pak je také nutné, aby zasáhla pokud možno danou cílovou skupinu. A zde nám pomohou algoritmy. Ty je možné nastavit tak, aby se daná reklama zobrazovala přednostně uživatelům, kteří jsou členy určitých skupin, případně hodně vyhledávají a komentují příspěvky na určité téma.

Je totiž potřeba si uvědomit, že firmy si mohou koupit pouze omezený počet zobrazení své reklamy. Je tedy nutné, aby měla požadovaný dosah. A to není ani zdaleka tak jednoduché, jak se může zdát. Přesto není pochyb o tom, že se to firmám velmi vyplatí. I zde totiž platí, čím víc, tím líp.